掉進仰光街頭的水溝裡




來分享一個關於我出糗的趣事...掉進水溝。

2016年寒假和懷恩堂的一些夥伴去緬甸短宣,最後一天,在仰光街頭走走,那時候走在火車站外面的圍牆旁邊,頭上方有一堆軍事用鐵絲網,腳下方則是一個個水溝蓋,但其實這些水溝蓋有一個沒一個的,所以我們在走路時,不但要小心頭上方(不被刺到)、又要注意腳下方(不掉下去)...走這一條的時候真是辛苦啊。

原本,我覺得自己非常小心,應該是不會出事的,但走著走著,我把頭轉向左邊,發現附近剛好是前一天才經過的街道,而就在我轉頭的那一瞬間...腳突然踩空...我 掉 到 水 溝 裡 面 了...

就在我掉下去的同時,走在後頭的夥伴突然大叫,趕緊衝上前扶我起來,夥伴們非常擔心我有沒有受傷。感謝主!還好我的一隻手撐著地板、一隻手保護胸前相機,趕緊爬上來,只有右腳膝蓋以下泡進水溝裡,其他地方完全沒有受傷,就連我的相機也沒事。只是,右腳膝蓋以下,帶了點仰光街頭水溝裡面的味道,回到台灣。

這故事告訴我們,走路要小心和專心,一定要往前看,還要注意頭上和腳下的潛藏危機...不要像我一樣發生這種事啊!

I think my most embarrassing moment is falling into the ditch.
Two years ago, I visited Myanmar for volunteering with some friends. In the last day of the journey, we looked around downtown Yangon. When walking along the wall outside the train station, I look left and found the nearby street view was similar to yesterday’s. But just at the same time, I suddenly fell into the ditch. My right lower calf was totally covered with the dirty water from the ditch. Both of my friends were worried if I got some injury, but to me, the first important thing was checking if my camera was still fine. So, when I arrived in Taiwan, I wore  flip-flops because my shoes were all wet.





SaveSave
SaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSave

Post a Comment

My Instagram

Designed By OddThemes | Distributed By Blogger Templates